Truck Race Promotion ltd. © All rights reserved. Website created by MelkwegDigital

Kamionverseny - más szemszögből

2017.07.11

A Qualisport Racing ismét tiszteletét teszi a kamionünnepen, a Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál számára egy kiemelkedő esemény, mert cél, hogy a szurkolók minél közelebbről megcsodálhassák a több tonnás monstrumokat. Kovács Mikivel beszélgettünk a fesztiválról és a rá váró megmérettetésről.
 

Miért fontos számotokra, hogy évről-évre megmutassátok magatokat ezen a rendezvényen?

A magyarországi kamionsport szíve-lelke a Truck Race hungaroringi futama, igaz mi nem aszfalton versenyzünk, hanem terepen, de nagyon örülünk annak, hogy ilyen rendezvény is van Magyarországon. A Qualisport csapata szoros barátságot ápol Kiss Norbival, a hazai autósport egyik büszkeségével, neki is köszönhető, hogy a kamionos pályaversenyzés ennyire népszerű lett hazánkban. Míg Norbi aszfalton próbálja öregbíteni a kamionsport hírnevét, mi terepen és ahol tudunk, segítünk egymásnak.

Ez egy fantasztikus alkalom arra, hogy találkozzunk a rajongókkal és a kamionsport iránt érdeklődőkkel. Az esemény számunkra nagyon nagy jelentőséggel bír, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2016-ban itt rántottuk le a leplet új csőrös kamionunkról, a Scania Qualisport Torpedoról. Az volt a célunk, hogy a lehető legtöbbet mutassuk meg magunkból és a járműből, ráadásul itt a rajongók megtapogathatták, esetleg be is ülhettek a kamionba.

Noha nem lehet összehasonlítani a két kamiont, mégis melyek a legfontosabb különbségek Norbi és a Ti kamionotok között?

Talán annyit mondhatnék, hogy annyi köztük a hasonlóság, hogy négy kereke van és motor hajtja, szinte minden porcikájában különbözik egymástól a két jármű. A mi kamionunk terepes, azon belül is sivatagra fejlesztett. Éppen most tíz éves a csapat, tizedik éve járunk versenyezni a világ különböző pontjaira, ez alatt az idő alatt felhalmozódott egy olyan tudástár, ami elegendő ahhoz, hogy úgy döntsünk, építsünk egy újabb kamiont, ez a negyedik általunk épített „sivatagi jármű”. Pontosan ezért teljesen eltérő a két kamion, nekünk nincs nagy végsebességünk, hiszen nem a sebesség a cél, hanem a nyomaték és hogy a futómű minél jobban bírja a különböző terepviszonyok kihívásait.

Éppen most indul a Silkway Rallye, ahol már nem először indultok, mesélj nekem egy kicsit erről a versenyről.

Az új kamionnal állunk rajthoz, immár negyedik alkalommal veszünk részt a Silkway Rallye-n, azonban mindhárom alkalommal a rövidített útvonalon bonyolított szakaszon, mi voltunk a Silkway Rallye történetében az első magyar egység, aki a rajttól, a célig hibátlanul, időbüntetések nélkül eljutott, a legjobb eredményünk pedig egy tizedik hely. A hosszú útvonalon, ami 10.000 kilométer Moszkvától Kínáig tart most indulunk először. Akadtak kisebb gondjaink a kiérkezéssel, mert a fehérorosz határon feltartoztattak minket, de szerencsére minden összeállt és eltudtunk rajtolni a versenyen.

A kamiont a hungaroringi Truck Race-re abban az állapotában fogjuk elvinni, ahogy az a Silkway Rallye-ról hazajött, se mosás, se kozmetika, se szerviz, ahogy a kínai Góbi sivatagból visszatér. Így megtudjuk mutatni a szurkolóknak, hogy milyen állapotban van egy ilyen jármű, amikor hazatér egy grandiózus kéthetes 10.000 kilométeres megmérettetésről.

A legénység hogyan áll össze?

A Qualisport csapata már hosszú évek óta ugyanaz, én hívtam életre ezt a csapatot, én vezetem a kamiont, mellettem a kezdetektől fogva Czeglédi Péter tölti be a navigátori szerepet és az utóbbi öt évben a fedélzeti szerelői posztot Ács László látja el. Laci a középső ember, aki a kamion műszaki állapotát felügyeli, az utolsó csavarig ismeri a járművet, azt is szoktam mondani, hogy sokszor együtt is alszik a kamionnal. 

Friss hírek

News image

2019.07.16

Nürburgring: Németek parádéja a világ legnagyobb kamionversenyén!

Tovább...
News image

2019.07.03

Újabb öt évre szerződnénk az V. Kamion EB és Fesztivál után!

Tovább...
News image

2019.06.23

Kiss a dobogón!

Tovább...